مقالات


ناحیه عرضه و تقاضا

ناحیه عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا، مفاهیم مرتبط با اقتصاد است که حتما با آن آشنایی دارید. اگر شرکت ها محصولی ارائه نمی کردند و مصرف کنندگان آن محصولات را نمی خریدند، بازار دوام نمی آورد. بازار در اصل هر مکانی است که تامین کنندگان و خریداران برای ارائه و دریافت کالا و خدمات با یکدیگر ملاقات می کنند و این مفهوم عرضه و تقاضاست.

مقایسه ذینفع و سهامدار

مقایسه ذینفع و سهامدار

سهامداران همیشه ذینفعان یک شرکت هستند اما ذینفعان همیشه سهامدار نیستند. یک سهامدار بخشی از یک شرکت سهامی عام را از طریق سهام ذینفع در اختیار دارد، در حالی که یک ذینفع به دلایلی غیر از عملکرد یا قدردانی سهام در عملکرد یک شرکت علاقه مند است.

جزییات ماده 141 قانون تجارت

جزییات ماده 141 قانون تجارت

كی از قوانین مهم، ماده 141 قانون تجارت است. در واقع برخی از افراد شركت های مشمول این قانون را شركت هایی ورشكسته می دانند؛ در حالیكه برخی از این شركت ها، ارزشمندند و این قابلیت را دارند كه با راه های مختلفی از مشمولیت این ماده قانونی خارج شوند

ارزشگذاری سهام شرکت‌های دانش بنیان (بخش هفتم)

ارزشگذاری سهام شرکت‌های دانش بنیان (بخش هفتم)

در سال 1977 استوارت سی مایرز نظریه‌اي را عنوان کرد که اساس این نظریه بر این مبنا استوار است که در ارزیابی پروژه‌های سرمایه‌گذاری می‌توان از مفاهیم مربوط به اختیار معامله‌های مالی مربوط به بازار اوراق مشتقه استفاده نمود.

ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های دانش بنیان(بخش ششم)

ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های دانش بنیان(بخش ششم)

متناظر قطعی درآمد غیرقطعی: ارزشگذاری فرصت‌های سرمایه‌گذاری بر اساس مدل ارزش فعلی در بسیاری از موارد ناممکن است چرا که این مدل به این نیاز دارد که ریسک به عنوان انحراف استانداردی از بازده دوره تملک محاسبه شود. بنابراین استفاده از این مدل در موردشرکت‌های تازه وارد، چالش برانگیز است.

ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های دانش بنیان (بخش پنجم)

ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های دانش بنیان (بخش پنجم)

روش فرست شیکاگو از دیگر روش‌هایی است که از اعتبار نسبتا خوبی در نزد تحلیلگران و ارزشگذاران سهام فناوری برخوردار است. شیوه کار در این روش از این قرار است که تعداد محدودی از سناریوهای مجزا بوسیله روش تنزیل وجوه نقد یا همان روش ارزش فعلی، ارزشگذاری می شود.

ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های دانش بنیان (بخش چهارم)

ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های دانش بنیان (بخش چهارم)

روشهاي معمول ارزشگذاری شرکتها، مورد استفاده مطلوبی را در ارزشگذاري شرکتهاي فناوري محور و نوپا نخواهد داشت چرا که مفروضات این مدلها با شرایط خاص چنین شرکتهایی تناسب زیادي ندارد. بنابراین در ارزشگذاري شرکتهاي فناوري محور و نوپا عموماً روشهاي دیگري مورد استفاده واقع می شوند.

ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های دانش بنیان (بخش سوم)

ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های دانش بنیان (بخش سوم)

روش هزینه محور: روش هزینه محور متکی بر این پیش فرض است که هزینه هاي جایگزینی یک دارایی، نشانهاي خوب براي ارزش منصفانه آن دارایی می باشد. به عبارت دیگر فرض می‌شود که یک سرمایه گذار محتاط چیزي بیش از ارزش جایگزینی بازار را براي تملک یک دارایی نخواهد پرداخت.

ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های دانش بنیان (بخش دوم)

ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های دانش بنیان (بخش دوم)

روش بازاری: روش بازاري مبتنی بر شناسایی و مقایسه شرکتهای تقریبا مشابه در صنعت می باشد که در زمان حال یا در دورهاي نه چندان دور سهام آنها مورد مبادله قرار گرفته است. بنابراین دراین روش رویدادهای واقعی ارزشگذاری مربوط به سایر شرکتهای مشابه، مبنای محاسبات است.

کاراسهم متشکل از کارشناسان رسمی دادگستری در زمینه تخصصی ارزیابی و ارزشگذاری سهام و اوراق بهادار است که برای انجام خدمات کارشناسی رسمی شامل ارزیابی و ارزشگذاری رسمی و ارائه ی مشاوره کارشناسی در این زمینه تشکیل شده است.
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...